Chalet

Chalet

donderdag 11 oktober 2012

Elke ruimte een kunstwerk

In mijn toilet ontbreekt na de laatste schilderbeurt een leuk schilderij.
Er hing een blauw Grieks landschap, dus nu ga ik weer voor blauw.
Iedere ruimte verdient een kunstwerk, tenslotte, zelfs de toilet! Maar kunst, dat kun je ook zelf!
Met een goedkoop canvasdoekje van de drogist kun je rustig experimenteren.
Ik begin met een laag gesso met de nodige structuur.












Jammer dat de poezen er de volgende ochtend overheen zijn gelopen met zwarte poten, maar okee, dat werken we wel weg met een laag groen-turquoise en alle tinten blauwe acrylverf. 
















Vervolgens een laagje collage, allerlei stukjes papier met eventueel afbeeldingen of patronen die me aanspreken.
En daarmee heeft het dan ook een boven en een onderkant gekregen!
Een transfer eroverheen is ook leuk.















Bah, nee, hij is nog lang niet blauw genoeg en het witte vloeipapier droogt echt wit op. Ik smeer er nog wat extra aquarelverf en -krijt overheen.
Dan de details van sommige collagestukjes toch weer even naar voren halen en accentueren met aquarelpotlood.













Nog ben ik niet helemaal tevreden dus er volgt nog een laag met stempels en sjablonen, ik gebruik mijn nieuwe peperdure copic markers en glimmermist.....en dan mag ie eindelijk hangen, in het kleinste kamertje van het huis.......







1 opmerking: