Chalet

Chalet

vrijdag 19 april 2013

Haakrol

Een tijdje geleden had ik hem al gezien bij Wieke, maar nog geen tijd om  'in te haken'.
Met een lang weekend en niet al te veel afspraken voor de boeg haal ik een bol lichtblauw katoenen garen van Durable nummer 10 te voorschijn, minstens 20 jaar oud schat ik in.
Wie wat bewaart heeft wat, zuinigheid met vlijt en meer van dat soort gemeenplaatsen schieten in me op.
Het garen is aan de buitenkant wel behoorlijk vuil dus voor het gemak begin ik gewoon aan de binnenkant! Het geeft de bol wel een antiek uiterlijk, en hij is natuurlijk van de vorige eeuw!
Ik heb al twee variaties klaar, dus ik hoop na dit weekend 'bij' te zijn!

 In een redelijk recent verleden breide ik al een breirol, en blogde daar toen ook over.
Helaas is de blog ter ziele en kan ik alleen de foto's nog terug vinden in mijn archiefje.

En in een werkelijk grijs verleden in 1984/1985 toen ik voor de lol een opleiding Akte K volgde maakte ik deze stekenlap als huiswerkopdracht voor het onderdeel breien.

1 opmerking:

  1. Hoi Anita,
    Leuk dat je meedoet met de haakrol en nog leuker dat je me informeert. Mag ik maandag je foto op mijn blog zetten en linken naar jouw blog? Leuk dat je 20 jaar oude durable katoen gebruikt. Ik had daar ook 2 "rollen" van liggen, maar ik was bang dat het te weinig zou zijn. Maar altijd leuk voor een volgend project. Veel haakplezier toegewenst en ik zal je blog ook nog op mijn blog aan de favoriete blogs toevoegen. Fijn weekend, groeten, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen