Chalet

Chalet

vrijdag 24 mei 2013

Bekende steek....

De patronen 19 en 20 van de haakrol zijn steken die herinneringen oproepen.
In mijn studententijd haalde ik met een vriendin een schapenvacht bij de boer bij haar in de buurt.
Met een boekje in de hand maakten we hem schoon en van de ongewassen wol sponnen we allebei een enorme berg wol. Ik had een wit schaap, zij een donker bruin.
Ongewassen wol, want dan bleef ie waterafstotend. De poezen vonden het heerlijk om in de wol te liggen, maar de moeder van mijn vriendin werd gek van die typische lucht in huis.
Uit een Ariadne haakte ik een vest met reliëfstokjes, het resultaat was prachtig. Uiteindelijk hebben we het toch ook heel voorzichtig gewassen.
Het vest heb ik natuurlijk nauwelijks gedragen want het was weliswaar prachtig, en waterafstotend, maar ook loodzwaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten