Chalet

Chalet

maandag 5 augustus 2013

Project vijver

De vijver moet er uit.
We hebben een nieuwe plastic vaste bak gekocht. De natuurlijke vijver vond ik veel mooier, maar ik werd gek van de stenen die er iedere keer in plonsden als de poezen gingen drinken of als de ondergrond weer een beetje inzakte.
Het lag nooit helemaal naar mijn zin.
Voor de zomer zakte het waterpeil ook iedere keer en dat was de druppel: eruit en een bak erin.
We beginnen dus met leegmaken. Helaas bleek het
filter alleen filter en geen pomp dus dat wordt leeg scheppen.
De planten eruit en in een logeerbak.
De vissen eruit en ook in een logeerbak. De windes laten zich pas op het laatst vangen.
Verschillende wilde dieren zoeken een veilig heenkomen. Slakken, spinnen, pissebedden en enkele kleine kikkertjes komen langs.
De kikkertjes vang ik en zet ik in de logeerbak, maar die zien dat niet zitten dus ze springen er prompt weer uit en verdwijnen in de tuin.
Ach, als het klaar is komen ze wel weer terug, weet ik van de vorige vijveractie!.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten