Chalet

Chalet

maandag 9 september 2013

Oeps een vlek....en dan een gaatje!

De vlek zit er al eeuwen, ik weet niet eens meer hoe hij er in gekomen is.
Door de verhuizing van een kind valt het nu alleen weer op. De lijst is ook kapot dus eruit die merklap. Het is een geboortelap voor mijn jongste, geborduurd door mijn moeder met katoenen aïda stof en DMC borduurgaren. Dat moet te wassen zijn!
En dat is het ook, alleen wordt de vlek dan een gaatje.










Dat vraagt dus enige improvisatie.
Ik bedenk: een lapje erachter en dan de vlek wegknippen. En snel, want ik heb toch stellig de indruk dat de vlek zich aan het uitbreiden is na het wasgebeuren!









Dat valt nog wel vies tegen, maar ik krijg het enigszins voor elkaar. Jammer dat ik geen groter lapje kan knippen, maar gelukkig dat ik de overstekende rand in de lijst nooit heb weggeknipt!









Als ik het hele zaakje klaar heb bedenk ik dat ik dan ook nog een groter lapje er bovenop had kunnen rijgen, na het wegknippen van de vlek en dat dan opnieuw had kunnen borduren.









Dan had het er mogelijk nog minder opvallend uitgezien. Maar ja, dat is dan weer achteraf!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten