Chalet

Chalet

maandag 31 maart 2014

Stand van zaken in Ferrieres

Zaterdag arriveren we na een vlotte vliegreis in een grijs en fris Carcassonne, dat valt tegen als je weet dat het in Eindhoven ruim 20 graden en zonnig is!
Thuis aangekomen vertrekken we vrijwel meteen weer voor de hoognodige boodschappen.
Ondertussen gaat het steeds harder waaien en liggen bij thuiskomst de tuinstoel en de gieter midden in de tuin.
De fruitbomen zijn stevig gesnoeid en ook de struiken langs de rand van de tuin zijn onder handen genomen. Rest mij de afgezaagde takken in de shredder te gooien voor de boomschorspaadjes. 
De tuin ziet er goed uit, in de zin van: die klussen krijg ik de komende week wel voor elkaar!
Zondag na een lekker ontbijtje ga ik meteen de tuin in. Het is grijs en stormachtig maar wel droog.
Eerst de nodig foto's maken zodat ik van de week tenminste de vorderingen in mijn werk zie.
Verder maak ik een klussenlijst die hier natuurlijk vrijwel eindeloos is, alleen maar om te kunnen afvinken en te zien dat je toch eigenlijk heel veel hebt gedaan.
Ik begin met wat kleine klusjes zoals rozen en vlinderstruiken snoeien. Dan gaan we de heg waar we ons al jaren aan ergeren een kopje kleiner maken, dat scheelt zeg! Hopelijk haalt iemand met de goeie apparatuur ook binnenkort de resterende stronkjes er uit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten