Chalet

Chalet

dinsdag 24 juni 2014

Quilt as you go, eenderde quilt in elkaar

Dat valt helemaal niet tegen! Ik stik de bovenlagen, de vulling en één onderlaag aan elkaar. Dan de vulling op maat knippen zodat het netjes aansluit en niet een dikke, dubbele laag vormt. De onderkant die nog los ligt netjes invouwen, strijken en met de hand vastzetten op de stiklijn.
Ja, dit gaat het helemaal worden voor mij! Ik heb op mijn stoffenkamer al een aantal andere quilts in wording klaargelegd. Dit wordt het jaar van het afmaken van de talloze UFO's! En in het vervolg is niet alleen het patchwork deel leuk, maar ook de afwerking. En dan te bedenken dat ik deze techniek natuurlijk ook al jaren geleden heb geleerd.
Alweer een gevalletje van "gewoon doen".
Intussen zie ik nog meer handige beschrijvingen om quilt as you go toe te passen, zoals bij Wendy in haar verslag over haar open dag.
Zelfde techniek maar net iets anders voorbereid. Dat ga ik in de volgende rijen proberen. Misschien is dat net iets minder bewerkelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten