Chalet

Chalet

zaterdag 21 juni 2014

Quilt as you go...dat loopt gesmeerd!

Helemaal blij wordt ik ervan. Ik ben begonnen om de bovenste rij grotere blokken te quilten. Dan kan ik die alvast aan elkaar zetten en weet ik meteen of het wel gaat lukken.
En kijk eens hoe geordend ik bezig ben: alle blokken zijn genummerd aan de bovenkant!
Ik stik eerst de diagonale lijnen door. Tijd om de naaimachine naar behoren te gebruiken met de walking foot erop! Dan blijven alle lagen netjes op elkaar. Jammer dat ik al meteen bij de eerste diagonaal op een fout stoot: blokjes verkeerd aan elkaar gestikt. Maar het nieuwe motto is: niets is perfect, dus ik laat het gewoon zitten. Geen stress, het is je hobby en je vrije dag....

Meteen maar door naar de volgende uitdaging: op de witte middenblokken moet natuurlijk een leuk motiefje. Stikken uit de vrije hand en zoals de naaimachine er voor uitgerust is: voetpedaal er af, BSR voetje er op.







Ik ben wat vormvaster in bepaalde richtingen, maar ik ben niet ontevreden. En wederom: geen gestress, het is nog steeds je hobby en ook nog steeds je vrije dag.


1 opmerking: