Chalet

Chalet

maandag 17 oktober 2016

Ruimen..

Zondag begin ik aan de brandnetels. Handschoenen aan en lange mouwen.
Ze staan overal maar laten zich gelukkig goed uit trekken met een grote sliert wortels. Hopelijk zie ik resultaat van deze actie komend voorjaar!
De olijven hangen er nog steeds en groeien gestaag. Ik zal eens opzoeken hoe het zit met oogsten.
  


Even een rondje door de tuin: de herfstkrokussen bloeien ook onder de grote denneboom.
Ik ruim nog minstens 3 kruiwagen onkruid en brandnetels weg en maak het boogje bij het zwembad vrij om deze week nog de andere helft te schilderen.
Tussendoor even lekker in de zon zitten!
Maandag begint wat grijs maar na de middag is het weer helemaal zonnig.
Ik raap de laatste walnoten, zo te zien is alles uit de bomen gevallen. Ik haal de schillen er af en bosrstel ze goed schoon.
De schillen bewaar ik om mee te verven. Handiger was geweest om te zorgen dat ik al wat te verven hier had natuurlijk!
De schillen moeten nu maar drogen op een rooster  op het droogrekje. Hopelijk blijven ze dan goed.

De noten zelf moeten ook drogen, die liggen dus op de veranda.
Er is weel een groot verschil, de noten die van de boom van de buurman in onze tuin zijn gevallen zijn heel groot. De boom die in onze tuin staat levert veel kleinere exemplaren!

1 opmerking: