Chalet

Chalet

donderdag 8 december 2016

Een zeemeermin op de bank

Vorig jaar al begon ik aan deze zeemeerminstaart omdat mijn jongste toen in de zomer als zeemeermin bij de Sailing Jazz Company in Kreta werkte. Leuke filmpjes zijn nog steeds via Youtube te bekijken!
Maar het was nogal een langdradig project, ik was niet tevreden over het patroon, dus ik verzon zelf iets anders. Ik gebruikte de krokodillensteek omdat ik die heel goed de illusie van schubben vond weergeven. Die steek vroeg nogal wat garen, ik kon iedere keer maar een enkele bol krijgen in de winkel, dus het schoot niet echt op. De steek was ook nogal bewerkelijk, dus  toen er ook nog haast bij kwam kijken, was de lol er af en bleef het project liggen.
Dit jaar kwam ik het toevallig weer tegen, ik was het eigenlijk al vergeten. Gelukkig nog net op tijd om af te maken en als surprise te geven.

De foto is bij lamplicht gemaakt, de staart is echt grijsblauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten