Chalet

Chalet

dinsdag 24 oktober 2017

Maandag boodschappendag

De eerste dag besteed ik aan de boodschappen. Wat gaan we eten, wat is er nog in huis. Ik heb de laatste appels nog geoogst dus er wordt in ieder geval appeltaart gebakken deze week.
Opdracht van de dag is ook het shoppen voor een badkamermeubel.
Dat klink allemaal heel gemakkelijk, maar het was uiteindelijk een heel avontuur.
Ik moest natuurlijk rijden, en wel met de bestelauto. Ik was er al mee van Vabre naar Candouvrié gereden, en dat ging goed toen hij eenmaal reed. Dat was nadat ik hem 3 keer had af laten slaan bij het starten. Nu moest ik natuurlijk de oprit weer omhoog, een en al hobbel en ruim voorzien van bladeren. Gelukkig kon de buurman mij uiteindelijk uiteindelijk met zijn tractor redden, want omhoog kwam ik niet. Eenmaal boven liet ik hem natuurlijk nog minstens drie keer afslaan alvorens we dan toch eindelijk op weg konden. Ruim een uur later dus! De discussie tussen mij en mijn broer ging intussen natuurlijk over wie er nu eigenlijk kon rijden en wie de oprit zou moeten onderhouden.
Nadat we vrijwel alle badkamerwinkels hadden bezocht, vonden we uiteindelijk precies wat we zochten in de laatste winkel, waar we eigenlijk niet heen wilden gaan. Eind goed al goed. Donderdag kan ie worden afgehaald, dat scheelt want ik hoef geen energie te steken in het schoonmaken van het oude meubel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten